Ostatnie Wpisy

Piramida zdrowego żywienia

Autor: zdrowi2015 | Kategorie:
Tagi:
16. grudnia 2015 11:09:00

Jak każdy wie trzeba się zdrowo odżywiać, ale musimy wiedzieć jakie produkty możemy jeść często, a jakie rzadziej.

W celu ułatwienia nam stosowania zdrowej diety powstała piramida zdrowego żywienia.  Dzięki niej mżemy łatwo zmienić swoje nawyki żywieniowe, więdząc jakie produkty możemy spożywać.

Podstawę stanowią produkty zbożowe, tłuszcze roślinne. (węglowodanów złożonych, w tym błonnika.) Zaleca się spożywać 6 dziennie. powinniśmy wybierać takie produkty jak razowe pieczywo, pełnoziarnisty makaron, kasze,  ryż. Poza błonnikiem dostarczają witamin oraz wielu minerałów. .​Na tym samym poziomie umieszczone są także tłuszcze roślinne: oleje, oliwa, produkty do smarowania pieczywa wzbogacone w sterole roślinne, wysokogatunkowe margaryny.

Drugi poziom to warzywa i owoce. Zaleca się jeść je 2-3 razy diennie (jest to minimalna porcja). Warzywa powinniśmy zjadać do każdego posiłu, ale na owoce musimy uważać ponieważ zawierają fruktoze (cukier) przez co są bardziej kaloryczne od warzyw. Są źródłem witamin, minerałów, antyoksydantów oraz błonnika. Możmy zajadać się nimi pod różnymi postaciami.

Trzeci poziom. Ryby i produkty mleczne, jajka. Są źródłem pełnowartościowego białka. Ryby dostarczają kwasów omega-3. Jaja są źródłem aminokwasów, witaminy B12 i kwasu foliowego. Mleko jest źródłem wapnia, białka, witamin rozpuszczalnych w tłuszczach. Z drugiej strony jest dość kaloryczne

 Na następnym poziomie znajdują się tłuszcze i słodycze. Powinniśmy je jeść bardzo rzadko (okazjonalnie). Bogate są w kwsy tłuszczowe nasycone, cholesterol oraz są bardzo kaloryczne.

Pozostaje tylko życzyć smacznego ! :)

 

 

Herbata to zaraz po wodzie najchętniej pity napój

Autor: zdrowi2015 | Kategorie:
Tagi: czarna, czerwona, herbata, zielona i biała
09. grudnia 2015 10:53:00

Dlaczego warto pić herbatę? Herbatę warto pić nie tylko ze względu na smak, ale także jak dowiodły liczne badania dlatego, że napar z liści zielonego krzewu herbacianego, niezależnie od koloru, przynosi nam liczne korzyści zdrowotne. 

Rodzaje herbat i ich właściwości: 

a) Czerwona - poprawi trawienie. Tą herbatę powinny pić osoby które szczególnie pilnują swojej wagi. Poprawia trawienie. Działa oczyszczająco. Ma także właściwości moczopędne.

b) Czarna - jest lekiem na żołądek. Dzięki zawartości garbników ta herbata jest polecana osobom mającym dolegliwości gastryczne: 

- pomaga przy podrażnieniach żołądka i jelit,

c) Zielona - chroni serce. Jest bazą dla cherbaty czarnej i czerwonej. Polecana zwłaszcza jako ochrona przed zawałem serca, wylewami oraz nowotworami i próchnicą. Wspomaga układ odpornościowy,

d) Biała - pomaga przy odprężaniu się. Poleca się ją ze względu na działanie uspokakające, w profilaktyce przeciw nowotworowej i chorób układu krążęnia. 

 

Naturale dodatki do herbaty:

Gdy dodajemy cukier do herbaty to w ten sposób pozbywamy się z niej witamin, szczególnie witaminy B. Musimy również uważać na cytrynę. Dodajemy ją tylko kiedy herbata jest oczyszczona z fusów (fusy zawierają aluminium, które tworzy związek z cytryną, wchłaniamy go razem z naparem. Jest szkodliwy dla układu nerwowego). 

Ćwiczenia dla każdego

Autor: zdrowi2015 | Kategorie:
Tagi: fitness
02. grudnia 2015 10:05:00

Przymuje się, że każdy powinien ćwiczyk 3-4 razy w tygodniu, po ok. godzinie. Najważniejsze jest abyśmy pamiętali, że najpierw powinniśmy się dobrze rozgrzać. Dopiero potem możemy stopniowo wprowadzać pszczególne ćwiczenia. 

- 10/2 brzuszków,

- 10/2 przysiadów,

- 20 skłonów w przód i w tył

 

Zdrowe odżywianie

Autor: zdrowi2015 | Kategorie:
Tagi: odżywianie
25. listopada 2015 12:14:00

 Należy spożywać 5 posiłków dziennie, w 2-3 godzinnych odstępach. W odżywaniu trzeba pamiętać o tym, żeby jeść dużo owoców i warzyw, ponieważ są wzbogacone o witaminy i sole mineralne. Mysimy też pamiętać, żeby wprowadzaćź do sowjego organizmu ok 2 litrów wody każdego dnia. Woda z naszego organizmów wyprowadza szkodliwe związki dla naszego organizmu. W naszej diecie powinniśmy pamiętać o tym by wybierać  ciemne wielozbożowe pieczywo.  Jeśli chodzi o węglowodany to, należąy spożywać je w umiarkowanych ilościach. Nie możemy zapominać o sokach ze świeżo wyciśniętych owoców, a także warzyw.

 

Kalendarz

pn wt sr cz pt so nd
30123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123

Ksiega gości

Księga gości

Kategorie postow

Brak kategorii

kasumcia | prevenoy | pulasq | madziorexik | agusia91 | Mailing